Inzetbaar voor het po/vo/mbo
De Bijles Academie biedt scholen in het voortgezet onderwijs doelgerichte ondersteuning voor leerlingen die nét iets extra’s nodig hebben. Of het nu gaat om risicoleerlingen, achterstanden in taal of rekenen, sociaal-emotionele problemen of juist leerlingen die extra uitdaging zoeken wij bieden maatwerk in kleine, veilige groepen van maximaal 8 leerlingen.
Onze aanpak is kleinschalig, praktisch en mensgericht. Geen standaard bijles, maar ontwikkeltrajecten waar leerlingen zich gezien voelen en zelfvertrouwen opbouwen.
Wij nemen werk uit handen, versterken de basis én stimuleren groei precies daar waar scholen de handen tekortkomen.
Leerlingen die al op jonge leeftijd dreigen vast te lopen.
Een intensief, kleinschalig programma voor leerlingen in leerjaar 1 en 2 die net onder de norm presteren of gedragsmatig dreigen af te glijden. In dit traject wordt gewerkt aan basisvaardigheden, studiehouding, structuur en sociaal-emotionele groei. Ouders worden waar nodig betrokken.
Vroegtijdige interventie voorkomt grotere problemen later.
Leerlingen met taalachterstanden
In kleine, veilige groepjes van maximaal 8 leerlingen werken we doelgericht aan:
Meer zelfvertrouwen, betere toetsresultaten, en leerlingen die taal niet langer als obstakel ervaren, maar als hulpmiddel.
Leerlingen met rekenachterstand
Focus op automatiseren, breuken, procenten en verhoudingen. Via speelse werkvormen en realistische contexten wordt het vertrouwen in rekenen hersteld.
Vooral onder ISK, vmbo en instromers uit het buitenland is de rekenachterstand groot.
Onzekere of teruggetrokken leerlingen
Training met sportieve werkvormen, reflectiemomenten en veel rollenspellen. Leerlingen leren:
Scholen zoeken alternatieven voor de drukbezette leerlingbegeleiders. Veel jongeren worstelen met sociale druk.
Trainingen gericht op:
Intern begeleiders geven aan dat faalangst in de onderbouw toeneemt, maar er is weinig tijd voor individuele begeleiding.
Een intensief, kleinschalig programma voor leerlingen in leerjaar 1 en 2 die net onder de norm presteren of gedragsmatig dreigen af te glijden. In dit traject wordt gewerkt aan basisvaardigheden, studiehouding, structuur en sociaal-emotionele groei. Ouders worden waar nodig betrokken.
Projectmodules zoals:
Techniek en ICT zijn in opkomst, maar onderbouwleerlingen krijgen hier zelden écht uitdaging in.
“Voor wie het écht lastig heeft, maken wij het mogelijk.”
Ook de aller moeilijkste leerlingen verdienen een eerlijke kans op succes. Wij werken met kleine groepen van 2 tot 5 leerlingen, ongeacht niveau of achtergrond. Juist daar waar anderen afhaken, zetten wij door. Met persoonlijke aandacht, structuur en vertrouwen begeleiden we ook deze leerlingen stap voor stap richting een diploma en verder.
We hebben je toestemming nodig om de vertalingen te laden
Om de inhoud van de website te vertalen gebruiken we een externe dienstverlener, die mogelijk gegevens over je activiteiten verzamelt. Lees het privacybeleid van de dienst en accepteer dit, om de vertalingen te bekijken.